REKLAM ALANI

Bir Türlü Uyuyamıyorsanız

Tarih: 6.2.11 Kategori: , ,

Uykunuz gelmediyse sakın yatağa girmeyin..


İşte iyi bir Uyku Hijyeni İçin Dikkat edilmesi ve yapılması gerekenler;

Yatağa Gitmeden Önce Uykunuzun İyice Gelmesini Bekleyin
Eğer her gün düzenli olarak yatağa gittiğiniz saatte uykunuz henüz gelmemişse, gevşemeye çalışın, kitap okuyun, müzik dinleyin ya da rahatlatıcı diğer aktivitelerde bulunun.


Yatmadan Önce Yemek Yeme Alışkanlığını Terkedin
Yatmadan önce yaptığınız kısa alışkanlıklar, hafif bir içecek , kitap okuma, müzik dinleme gibi aktiviteler uykunuzu kolaylaştırabilir. Ancak yatmadan kısa sure önce yoğun egzersiz, yemek yeme kaçınmanız gereken davranışlardır.

UYKUNUZ GELMİYORSA YATAĞI TERKEDİN.
Eğer yastığa başınızı koyduktan sonra 20 dakika içinde hala uyuyamadıysanız uyuyamayacaksınız demektir. En iyisi yataktan çıkıp gevşeme için kitap okuma, televizyon seyretme gibi aktivitelerde bulunun.

Uyku ve Uyanma Saatleriniz Düzenli Olmalı
Hafta sonları veya tatilde uyku ve uyanma saatlerinizi değiştirmemeye çalışın. Böyle zamanlarda da her zamanki saatinizde yatıp kalkın.

Yatağı Yalnızca Uyumak İçin Kullanın
Yatakta televizyon seyretme, kitap, gazete okuma, bilgisayar oyunu oynama, yemek yeme gibi davranışlardan kaçının

Akşam Yemeğinden Sonra Kafein Almayın
İçtiğiniz 1 kahvede bulunan kafeinin 6-8 saat etkili olduğunu bilerek akşam saat 18.00'den sonra kafein tüketmeyin.

Uyku Saatinizde Sigara İçmeyin
Çünkü nikotin beyni uyaran bir maddedir. Yatmadan önce sigara içmeyin.

Uyku Hapı Kullanma Alışkanlığı Edinmeyin
Unutmayın uyku düzeni bir alışkanlıktır ve kendiliğinden olması gereken bir şeydir. Bu nedenle ilaçla sağlanan uyku size yarardan çok zarar getirebilir.

Yatmadan Önce Sizi Tasalandıracak Konulardan Uzak Durun
Unutmayın yatak günün muhasebesinin yapıldığı yer değildir. Eğer böyle yaparsanız uykuyu dalma sorun olacaktır.

Yatak Odanız Sessiz, Sakin ve Serin Olmalıdır

Yatak odanız sade döşenmiş olmalı, sessiz, karanlık ve serin olmalıdır. Işık ve sıcak uyku kaçıran faktörlerdir. Eğer ışık olsun istiyorsanız yatak odasını değil, koridorunuzu aydınlatın. İllaki ses olsun isterseniz hafif, yumuşak bir müzik dinleyebilirsiniz.
Evinizi Beyaz Yerine Sarı Işıkla Aydınlatın. Oturma Odanız Çok Aydınlık Olmasın
Beyniniz beyaz tondaki ışığı güneş ışığı sanar ve melatonin isimli uyku hormonunun salgılanması azalır. Bu da uyku kalitenizi bozar

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön