Kızı sandığı kadını vurdu

Tarih: April 20, 2015 Kategori: ,

kızı sandı başka bir bayanı vurduEvi terk edip evlenen kızına benzettiği Remziye Yıldız’a geçen ağustos ayında tabancayla ateş eden ve daha sonra bıçaklayarak ağır yaralayan 67 yaşındaki Haydar Emeç'in yargılaması sona erdi.

Bursa’da 12 yıl önce evi terk edip evlenen kızı G.'ye benzettiğini öne sürdüğü Remziye Yıldız’a geçen ağustos ayında tabancayla ateş eden ve daha sonra bıçaklayarak ağır yaralayan 67 yaşındaki Haydar Emeç''in yargılaması sona erdi. Daha önceki duruşmalarda Remziye Yıldız’a yalvararak özür dileyen Haydar Emeç, 16 yıl hapis cezasına çarptırıldı.

Merkez Nilüfer İlçesi Çalı Mahallesi’nde oturan Haydar Emeç’in kızı G., 12 yıl önce  evden ayrılıp Erzincan’da oturan T. T. ile evlendi. Kızından bir daha haber alamayan inşaatlarda usta olarak çalışan Haydar Emeç, mahallede yayılan, "Kızın kötü yola düştü" dedikoduları üzerine bunalıma girdi. Geçen ağustos ayında Küçük Sanayi Sitesi’ndeki bir kaynakçı dükkanında sekreter olarak çalışan Remziye Yıldız’ı Batı Garajı’nda görüp, "Sen benim kızımsın" diyen Emeç, kadının kimliğini gösterip, "Ben senin kızın değilim amca. Evliyim ve çocuğum yok" demesine rağmen inanmadı. Genç kadını bir süre takip eden Haydar Emeç, Yıldız’ın kulaklarını da kızının kulağına benzetirken, "Bu G. korkudan ismini benden saklıyor" diyerek, önüne geçip Remziye Yıldız’a tabancayla beş el ateş etti. Kalbinin üç santim üzerinden bir mermi isabet eden Remziye Yıldız, yaralı halde kaçıp kurtulmak isterken Haydar Emeç tarafından bu seferde sırtından ve sol boşluğundan bıçaklandı.


Olaydan sonra tutuklanan Haydar Emeç, 6’ncı Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki ilk duruşmada verdiği ifadede 30 yıl önce eşi Songül’den boşandığını belirterek, şöyle dedi:


"G. ve N. isimli iki kızlarım var. Kızlarımdan N. 12 yıl önce evden kaçıp T. isimli kişiyle evlendi. Ben yalnız yaşıyorum, Mahallede herkes kızım N.’nin eşi tarafından kötü yola düşürüldüğünü konuşuyordu. Kahveye gittiğimde bile bana, 'Sen nasıl babasın?’ diyerek konuşmuyorlardı. Bu durum gururumu kırmaya başladı. Aynaya bakamıyor, kendimden utanıyordum. Aslında ben kızımın eşi T.’yi arıyordum. Olay günü Batı Garajı’nda  Remziye Yıldız ile karşılaştım. ‘Seni kızıma benzettim’ dedim. Daha önce de oturup konuşmuştuk. Yıldız hanım bana, ‘Beni niye takip ediyorsun. Seni polise bildireceğim’ deyince ben de ‘polise söyleme’ dedim ve telaşa kapılıp yanımda bulunan ruhsatsız tabancamı çıkarıp havaya ateş etmeye başladım. Mermi nasıl Remziye hanıma denk geldi bilmiyorum, bıçakladığımı da hatırlamıyorum. Psikolojim bozuktu Remziye Hanım’dan çok özür diliyor ve beni affetmesini istiyorum. Öldürmek ve yaralama kastım yoktu. Tahliyemi istiyorum."


HAKİM AZARLADI


İlk duruşmada, mahkeme Başkanı Atilla Oğuz, sanığa tepki göstererek, “25 yıllık hakimim ve böyle ilginç bir davaya ilk kez tanık oluyorum. Burası yol geçen hanı değil, benim gibi herkesin çoluk çocuğu var. Kızı vuracağına polise gitseydin” dedi. Hakimin sözleri üzerine Remziye Yıldız, gözyaşlarına boğuldu. Sanık Haydar Emeç de kısa süreliğine salondan dışarıya çıkarıldı. Remziye Yıldız mahkeme heyetine Haydar Emeç ile olay gününden 3 gün önce karşılaştığını anlatarak, kendisine "Benim kızımsın" dediğini söyledi. Yıldız, "Kimliğimi gösterip onun kızım olmadığını anlattıktan sonra ayrıldı. Ancak olay günü tekrar beni takip etmeye başladığını görünce çantamdan telefonumu çıkarıp polisi arayacağım sırada silahını çıkarıp ateş etti. Kaçmak istediğim sırada beni arkadan bıçakladı. Özrünü kabul etmiyorum beni bedenen ve ruhen çöküntüye uğrattı. Vücudumdaki yara izleri geçti ama psikolojik hala bozuk, şikayetçiyim" dedi.


CEZA İNDİRİMİ YAPILMADI


Haydar Emeç'in karar aşamasına gelen yargılamasına devam edildi. Mahkeme heyeti, çıktığı son duruşmada pişmanlık duygularını dile getiren Emeç'e 'adam öldürmeye teşebbüs'ten 14 yıl, 'ruhsatsız silah bulundurmaktan da 2 yıl olmak üzere toplam 16 yıl hapis cezası verdi. Mahkeme heyeti ayrıca, iyi halden dolayı da hiçbir ceza indirimi yapmadı.Kaynak:mynet

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön