Soner Çığıraçan'ın katil zanlısına linç girişimi

Tarih: May 31, 2015 Kategori: ,
Soner Çığıraçan'ın katil zanlısına linç girişimiAdana'da kola şişesini kırdığı için kendisine küfreden arkadaşını boğarak öldürdükten sonra cesedini yakan katil zanlısı adliyeye getirildiği sırada bir grup tarafından linç edilmek istendi.

Adana'da bir kola fabrikasında çalışan 33 yaşındaki Birkan Birkalan, mesai arkadaşı 27 yaşındaki Soner Çığıraçan'ı boğarak öldürdükten sonra cesedini yaktı. Polis tarafından yakalanan ve suçunu itiraf eden zanlı, Çığıraçan'ın yakınları tarafından linç edilmek istendi.



Soner Çığıraçan 22 Mayıs'ta işe gittikten sonra kayıplara karıştı. Çığıraçan eve gelmeyince, ailesi kayıp başvurusu yaptı. Güvenlik güçleri yaptıkları araştırmada Çığıraçan'ın en son şoför yardımcısı olan Birkan Birkalan ile Tuzla bölgesinde kola dağıtımına çıktığı belirlendi. Polise ifade veren Birkan Birkalan, "Dağıtım bittiğinde Soner'in arkadaşları geldi bana 'Sen git ben arkadaşlarımla gelirim' dedi. Ben de ondan ayrıldım bir daha da görmedim" dedi.

PROGRAMA KATILDI

Soner Çığıraçan'ın ailesi herhangi bir haber çıkmaması üzerine ulusal bir televizyon kanalındaki programa katıldı. Aile, program yapımcılarından Çığıraçan'ın bulunması için yardım isterken program yapımcıları da Soner'in son görüldüğü kişi olan Birkan Birkalan'ı telefonla canlı yayına aldı. Birkan Birkalan programda da polise söylediği şeyleri söyledi.

VATANDAŞ İHBAR ETTİ

TV programını izleyen bir vatandaş, polisi arayarak Karataş ilçesine bağlı Karamehmet Mahallesi'nde girişine 700 metre kala dörtlüleri yanık halde kola kamyonunu gördüğünü söyledi. Harekete geçen polis çevrede arama çalışması başlattı. Arama çalışması sonrası bir ağacın altında yanmış erkek cesedi bulundu. Ceset etrafında yapılan incelemede kola şişeleri ile sigara izmariti bulundu.

ŞİŞE YÜZÜNDEN ÖLDÜRMÜŞ

Olay yerinde elde edilen sigara izmaritinin incelenmesi sonucu Birkan Birkalan'ın biyolojik izine rastlandı. Polis tarafından tekrar göz altına alınan Birkalan, suçunu itiraf etti. Soner Çığıraçan ile birlikte olay günü kola dağıtımına çıktıklarını söyleyen Birkalan polisteki ilk ifadesinde şunları söyledi:

"Bir yere geldik kamyonun arka kısmından biraz kola indirdik ama diğer taraftan da inmesi gerekiyordu Soner bana 'Aracı çevir' dedi. Sende çevirirken kasis olduğu için  

frene bastım araç sarsılınca kola şişeleri kırılmış. Bu kola şişeleri bize zimmetli tanesi 25 kuruş. Kırıldığı zaman parasını bizden kesiyorlar. Bunun için Soner bana küfretmeye başladı. Kamyonun kasasına geçti, şişe kırıklarını temizlerken de küfrediyordu. Bende dayanamadım yanına gittim kamyonetin kasasının kapağını kapattım onu boğdum"

CİNAYETTEN 3 GÜN SONRA CESEDİ YAKMIŞ

Cinayetten sonra cesedi ıssız bir yere bıraktığını anlatan Birkan Birkalan, "Ailesi canlı yayına çıkınca beni de aradılar. Canlı yayına çıktım, 'Ben öldürmedim' dedim. Yaptığım araştırmada ceset tanınmadığı zaman katilin bulunmasının da zor olduğunu öğrendim ve öldürdükten 3 gün sonra 25 Mayıs günü gidip ağacın altında cesedin üzerine benzin döküp yaktım. Daha sonra yine canlı yayına katılmaya devam ettim. Bir anlık öfke ile öldürdüm çok pişmanım" dedi.

AİLE LİNÇ ETMEYE ÇALIŞTI

Birkan Birkalan, polisteki sorgusunun ardından Adana Adliyesi'ne sevk edildi. Polis ekipleri adliye binası kapılarında güvenlik önlemi alırken Birkalan, zırhlı araçla Adliye'ye getirildi. Zırhlı aracın gelişi sırasında Çığıraçan'ın yakınları Birkalan'ı linç etmek istedi. Zırhlı araca saldıran yakınlara polis biber gazı ve plastik mermi ile müdahale etti. Polis ekipleri tarafından güçlükle adliyeye sokulan zanlı sorguya alındı.
Kaynak:mynet

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön