REKLAM ALANI

Ekmek ile ilgili bunları biliyor musunuz?

Tarih: 8.4.15 Kategori: , , ,
Diyet yaparken yemek listesinden çıkartılan ekmeğin beslenmedeki önemini biliyor musunuz?
Peki, evlerimizden eksik edilmeyen ekmeği alırken nelere dikkat edilmeli, nasıl saklanmalı, işte size cevaplar…


Fazla kilolarından kurtulmak isteyen kişiler, diyet yapmaya başladığı zaman ilk önce ekmeği listelerinden çıkartıyor. Uzmanlar, ekmeğin tek başına kilo aldırmadığını, ekmeğin üstüne sürülen yiyecekler nedeniyle kalorisinin yükseldiğine dikkat çekiyor. Ekmeğin beslenmedeki önemi her daim geri planda tutulsa da aslında ekmek, insan sağlığı için en önemli besin kaynağı olmayı koruyor. Uzmanlar, sinir sistemi için gerekli olan vitaminlerin alımına katkı sağlamasının yanı sıra vücuda enerji de veren ekmeği, listenizden çıkarmadan önce bir kez dana düşünmenizi öneriyor.  


Ekmek yemeyen sinirli oluyor
Ekmek, buğday, arpa, çavdar, yulaf gibi taneli bitkiler ve tohumlardan oluşuyor. Bu tahıllar, vücudun enerji metabolizmasında görevli olan, yetersizliğinde ise sinir ve sindirim sistemi bozukluklarına neden olan B1 (tiamin) vitamininin başlıca kaynağını oluşturuyor. Ayrıca B grubu vitaminleri açısından da zengin. B vitamini ise sinir sisteminin vazgeçilmezlerinden. B vitamini yeterli alınmadığı zaman ise kişide halsizlik, dikkat dağınıklığı, sinirli bir ruh hali ortala çıkabiliyor.

Kansere yakalanma riskini azaltıyor
Tahıl tanelerinin yağ içeren kısmında bulunan ve antioksidan özelliği taşıyan E vitamini de ekmekte bulunuyor. Yapılan araştırmalar ise E vitamininin kalp hastalıkları, sindirim sistemi bozuklukları ile prostat ve akciğer kanserine yakalanma riskini azalttığını destekliyor. Tam tahıl ürünü içeren besinler ise birer posa kaynağı olması nedeniyle kabızlığı önlüyor, kan kolesterolünün azaltılmasına katkıda bulunur ve bağırsak kanserine karşı koruyuculuk sağlıyor. Ayrıca kan şekerini düzenleyerek tokluk hissi oluşturuyor.

300 gram ekmekten alınan faydalar
Toprak Mahsulleri Ofisi’nin web sitesinde yer alan bilgilere göre, yetişkin kadın ve erkeğin günlük ortalama gereksinmeleri düşünüldüğünde 300 gr ekmekten, günlük alınması gereken enerjinin yüzde 30-36’sı, demirin yüzde 12-48’i, proteinin yüzde 39-42’si, kalsiyumun yüzde 9-57’si, B1 vitamininin yüzde 27-63’ü, B2 vitamininin yüzde 12-30’u ve Niasinin yüzde 15-27’si karşılanabiliyor.

Ekmek alırken nelere dikkat etmeli?
İnsan sağlığı açısından değerli bir besin olan ekmeği alırken de dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var. Öncelikle yapmanız gereken ilk şey, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın izniyle üretilmiş ekmekler almak. Eğer aldığınız ekmeği o gün tüketmeyecekseniz, ambalajlı ekmek tercih edilmelisiniz. Eğer ambalajsız almışsanız saklama koşullarına dikkat edilmelisiniz. Alışveriş yaparken ekmeğin ezilmemesine özen göstermeli, ayrı bir poşette ve alınan diğer ürünlerin üzerine koyarak taşınmalısınız.

Ekmek nasıl saklanmalıdır?
Ekmeğin saklanma koşulları da çok önemlidir. Ekmeğinizi küflenmeden tüketebilmek için dikkat etmeniz gerekenler ise şöyle:
-Birkaç gün içinde tüketilecek ekmeğin buzdolabında saklanması ekmeğin küflenmesini önler. Dondurucuda çok daha uzun süre kalabilen ekmek, kilitli buzdolabı poşetlerinde saklanmalıdır.
-Gün içerisinde tüketilecek ekmeğin taze kalabilmesi içinse kapaklı bir ekmek kutusunda, gıda dolabında poşet içinde, serin, karanlık ve kuru bir ortamda saklanması gerekir.
-Ekmeğin muhafaza edildiği ortam temiz tutulmalıdır.
-Sıcak ekmek, soğutulduktan sonra poşete konularak saklanmalıdır. Aksi halde nem nedeniyle küflenebilir.
-Sıcak havalarda küflenmeyi önlemek için ekmeğin buzdolabında saklanması tercih edilebilir.
-Gereğinden fazla ekmek satın alınması halinde o gün dondurucuda muhafaza edilmelidir.
-Donmuş ekmeklerin lezzet kaybına uğramaması için 3 ay içinde tüketilmesi gerekir.
-Ekmeğin muhafaza edildiği poşette buharlaşmadan kaynaklanan su taneciklerinin görülmesi halinde poşet derhal değiştirilmeli ya da ekmek temiz bir kâğıt havluya sarılarak saklanmalıdır.
Kaynak:(SEMA AKBAŞ / TRTTURK COM)

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön