62 yıl sonra elektriğe kavuştular

Tarih: December 22, 2015 Kategori: ,
Niğde'nin Altunhisar ilçesine bağlı Keçikalesi beldesinin Küme Evleri mevkisinde, 62 yıl sonra elektriğe kavuşmanın sevinci yaşanıyor. Mahalle sakinlerinden Yunus Şimşek, "Çocuklar ders çalışıyor, televizyon seyrediyor. 3-4 gündür sevincimizden sabaha kadar uyumadık, mutluyuz, huzur içindeyiz", Dudu Şimşek ise "Mum ışığında yemek yapmayı bıraktım, çok mutluyum, rüyada gibiyim" diye konuştu.

Mahalle sakinlerinden hurdacılık yaparak geçimini sağlayan Yunus Şimşek (45), AA muhabirine yaptığı açıklamada, 62 yıl önce yapılan ve bağ evi olarak kullanılan 4 yapıya 14 yıl önce vefat eden babası Gıyaseddin Şimşek'in elektrik bağlanması için başvuruda bulunmadığını belirtti.

Babasının vefatının ardından evlerde kapsamlı tadilat yaptıklarını ve 10 yıl önce elektrik bağlanması için başvuruda bulunduklarını aktaran Şimşek, bazı evrakların eksik olması nedeniyle başvurularının kabul edilmediğini anlattı.

Şimşek, 1,5 yıl önce plan proje, yapı ruhsatı ve tapu güncellemesi gibi evrakları tamamlayarak yeniden başvurduklarını ve nihayet elektriğe kavuştuklarını dile getirerek, evlerine ilk defa elektrik geldiğini, ışığa kavuştuklarına inanamadıklarını ifade etti.

Elektrik için yıllardır mücadele ettiklerini ve yetkililerin desteğiyle bunu başardıklarını anlatan Şimşek, şunları söyledi:

"Elektrik geldiğine hala inanamıyoruz. Lambayı gördük şükürler olsun çok mutluyuz. 62 sene sonra yalancı dünyanın cennetine kavuştuk. Devletimizden, Belediye Başkanımız Şamma Öztürk'ten Allah razı olsun. Çocuklarımız yemeklerini ışıkta rahat yiyorlar, derslerini daha rahat çalışıyorlar, zorluklar bitti. Önceleri haber seyredemiyorduk, cep telefonlarımızı şarj edemiyorduk, cebimde şarj aleti taşıyordum. Gittiğim yerlerde, komşularda şarj ediyordum."

Elektrik yokluğu nedeniyle kış aylarında saat 16.00'da yaz aylarında ise 20.00'de yatmak zorunda kaldıklarını dile getiren Şimşek, "Şimdi daha geç saatlerde yatıyoruz. Çocuklar ders çalışıyor, televizyon seyrediyor. 3-4 gündür sevincimizden sabaha kadar uyumadık, mutluyuz, huzur içindeyiz" dedi.

Yunus Şimşek'in eşi Dudu Şimşek (45) de kayınpederinin ve kayınvalidesinin elektriği görmeden vefat ettiğini belirterek, şöyle konuştu:


"Buraya 30 yıl önce gelin geldim, 30 yıl sonra ışığı gördüm. 'Bu kadar yıl ışıksız nasıl yaşadım, karanlıkta nasıl yemek yedik' diyorum. Mum ışığında yemek yapmayı bıraktım, çok mutluyum, rüyada gibiyim. Şimdi bir arada oturup sohbet ediyoruz. Elektriğin geldiği gün televizyonu komşular emanet verdi. Maddi durumumuz iyi değil, televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi istiyorum."

"DÜĞÜNÜMÜZÜ TELEVİZYONDA İLK DEFA İZLEDİK"

Şimşek ailesinin gelini Havva Şimşek (18) ise geçen yıl evlendikten sonra Niğde'ye geldiğini, bir yıldır elektrik olmayan evde yaşamanın zorluğunu gördüğünü belirtti.

Düğünlerini Keçikalesi Belediyesi önünde yaptıklarını anlatan Şimşek, "Hava karardığında yatıyorduk, her yer karanlıktı, zindan gibiydi. Düğünümüzü de elektrik olmadığı için Keçikalesi Belediyesi önünde yaptık, düğün kasetimizi de elektrik geldiği için ilk defa izliyoruz. Sanki cennet de gibiyim" diye konuştu.

Yunus Şimşek'in yeğeni Tarık Şimşek de 8. sınıf öğrencisi olduğunu, mum ışığında ödevlerini yapmakta zorlandığını, elektriğin gelmesine çok sevindiğini söyledi.

Evde mum kalmadığında ödevlerini yapamadığını anlatan Şimşek, "Öğretmenim de kızıyordu. Şimdi artık kızamaz, ışık var ödevlerimi daha rahat yapıyorum, bitiriyorum" dedi.

Keçikale Beldesi Belediye Başkanı Şamma Öztürk, Şimşek ailesinin sevincine ortak olmanın mutluluğunu yaşadığını belirterek, "Yıllardır elektriksiz yaşamını sürdüren ailelerin ışığa kavuşmasında küçük bir katkım olabildiyse ne mutlu bana" ifadelerini kullandı.

Elektrik dağıtım firmasının yetkililerinden edinilen bilgiye göre de Küme Evleri sakinlerine, inşaat ruhsatı olmadığı için günümüze kadar elektrik verilemedi.
kaynak:hürriyet

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön