Gaziantep Usulü Sarımsak Kebabı Tarifi

Tarih: March 12, 2016 Kategori: , , , ,
Gaziantep Usulü Sarımsak Kebabı TarifiSarımsak kebabını Yöresel bir kebap çeşidimiz.

Fakat kuru sarımsak ile yapılmıyor. Mevsimi olan taze sarımsakların başları ile yapılıyor. Lütfen bunu atlamayın kuru sarımsağın keskin bir kokusu vardır bu nedenle kuru sarımsak ile yapılacağını zannetmiyorum.

Ağır olmadı mı diye aklınızda bir soru belirebilir; hayır olmadı. Öyle buram buram sarımsak kokan bir yemek değil. Yine de sarımsak ile arası iyi olmayanlara tavsiye etmiyorum. :)

Yerken ise sarımsakların bir tarafına çatal ile bastırmanız kabuklarının soyulması için yeterli oluyor. Çok acıkmışsanız işin bu kısımda sabrınız taşıp sinirlenebilirsiniz. :)

Malzemeler:

  • 750 gr. orta yağlı kıyma
  • 15-18 ad. taze sarımsak başı
  • Tuz-karabiber-su
  • Üzerine domates ve yeşil biber.

Nasıl yaptığıma gelince;

  • Taze sarımsakların baş kısımlarını kesip, tepelerini sivri bir bıçak ile oydum. Tek kat kalacak şekilde en dış kabuğunu temizledim.
  • Orta yağlı kıymayı tuz ve karabiber ile iyice yoğurdum.
  • Sarımsakları ikiye bölmeseniz de olur ama aldığım sarımsaklar çok büyük olduğundan ben bu şekilde yaptım. Bir sarımsak bir et köfte olacak şekilde tepsiye dizdim.
  • Üzerine tuz ve karabiber atıp, tepsinin zeminini çok ince bir tabaka kaplayacak kadar su ilave ettim. Üzerine domates ve biber arzunuza kalmış.
  • Pişirme işlemine gelince; hepinizin malumu semt fırınlarında pişti. Evde ise tepsiyi folya ile kapatıp pişirdikten sonra, ızgara ayarında üzeri açık bir şekilde kızara kadar pişirebilirsiniz.

Pide ekmek ile güzel bir ikili oldu sarımsak kebabı.
Afiyet Olsun.

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön