Şimşek'i ölümle tehdit eden öğrenciye ceza

Tarih: October 10, 2016 Kategori: , ,
Gaziantep Milletvekili ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek’i ‘ölümle tehdit’ ettiği suçlamasıyla yargılanan lise öğrencisi O.Ç., üç ay 10 gün hapis cezasına çarptırıldı.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı yapılan suç duyurusu üzerine başlatılan soruşturmada liseli O.Ç., polis tarafından 3 Nisan 2015 tarihinde gözaltına aldı. Savcılıkta alınan ifadesinde suçlamayı kabul etmeyen O.Ç., “Ben lise öğrencisiyim evden okula giden birisiyim. Harçlıklarla geçinen bir öğrenciden cep telefonuna yapılan yüklemeden vergi kesiliyor. Bunu doğru bulmadığım için ilgili yeri telefonla arayıp durumu izah ettim. Hiçbir örgüt ile bağlantım yoktur. Ben kimseyi tehdit etmedim” dedi.

7 Mart 2015 tarihinde yaşanan olay şöyle gelişti: Lise öğrencisi O.Ç., dayısı adına kayıtlı olan ancak kendisinin kullandığı telefondan o dönem Maliye Bakanı olan Mehmet Şimşek’in özel kalem sekreterini aradı. Telefona çıkan Ayten Erdoğan’a, Bakan Şimşek’le görüşmek istediğini söyleyen O.Ç., “Bakan bey yurt dışında” yanıtını aldı.

İddialara göre O.Ç., “Aynen kendisine şunu iletin, onu öldüreceğim, bıktım bu vergilerinden, kimse bana bir daha vergi ödetemez. Bakan Bey’e karşı öyle bir eylem yapacağım ki sansasyonel olacak” deyip telefonu kapattı.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı yapılan suç duyurusu üzerine başlatılan soruşturmada liseli O.Ç., polis tarafından 3 Nisan 2015 tarihinde gözaltına aldı. Savcılıkta alınan ifadesinde suçlamayı kabul etmeyen O.Ç., “Ben lise öğrencisiyim evden okula giden birisiyim. Harçlıklarla geçinen bir öğrenciden cep telefonuna yapılan yüklemeden vergi kesiliyor. Bunu doğru bulmadığım için ilgili yeri telefonla arayıp durumu izah ettim. Hiçbir örgüt ile bağlantım yoktur. Ben kimseyi tehdit etmedim” dedi. O.Ç., ifadesinin ardından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

Soruşturmayı tamamlayan savcının hakkında ‘tehdit’suçlamasıyla altı aydan iki yıla kadar hapis istemiyle Ankara 3. Çocuk Mahkemesi’nde dava açılan O.Ç., önce alt sınır olan altı ay hapis cezasına çarptırıldı, ardından iyi hal indirimi yapılarak bu ceza üç ay 10 güne indirildi.

‘Haksız yere ceza yedim’

Cezanın kaldırılması için Ankara 1. Ağır Ceza Mahkemesi’ne itiraz eden O.Ç’nin talebi reddedildi. Verilen bu ceza ile eğitim hayatının karardığını söyleyen lise son sınıf öğrencisi O.Ç., “Ben kesinlikle böyle bir şey söylemedim. Polis gözaltına almak için okul gelmiş. Güvenlik görevlisi beni arayıp söyledi. Daha sonra evden gelip aldılar. Haksız yere ceza yedim. Devlet büyükleri benim sesimi duysun. Bu ceza her zaman bana sıkıntı yaratacak” dedi.

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön