Gaziantep'te Toplu Taşıma Araçları

Tarih: November 07, 2017 Kategori: , , ,
Mimarlar Odası Gaziantep Şube Başkanı Özgür Girişken, Gaziantep’te toplu taşıma araçlarının konforsuz ve yetersiz olduğunu savundu. Girişken, kentte toplu taşıma araçlarının yetersizliğinden dolayı vatandaşların araç sahibi olduğunu bunun neticesinde de kentte trafik yoğunluğunun oluştuğunu söyledi.

Gaziantep’in, Türkiye’nin en yoğun trafiğine sahip 7’inci şehir olması yeni bir tartışmayı da beraberinde getirdi. STK temsilcilerine göre toplu taşıma araçları insanların hızlı bir şekilde ulaşım sorunlarını karşılamadığı için vatandaşlar taşıt sahibi olmaya çalışıyor, hal böyle olunca trafikteki araç sayısı da günden güne artıyor.

Mimarlar Odası Başkanı Özgür Girişken, “Toplu taşımadaki eksiklik ve yetersizlik hem de imar politikalarındaki hatalar bir araya gelince Gaziantep’te bu kötü tablo ortaya çıkıyor. Trafik yoğunluğunun azaltılması için gereken köklü çözümler arasında merkezi hükümetin vatandaşı araç sahibi edecek politikalardan vazgeçirmesi gerekiyor. Yerel yöneticilerinde imar tadilatlarını daha bilimsel ve düşüncel planlaması gerekiyor” dedi.

GİRİŞKEN TRAFİK YOĞUNLUĞUNU DEĞERLENDİRDİ

Navigasyon uygulaması TomTom, dünyanın en yoğun trafiğine sahip şehirlerini sıraladı. Listeye Türkiye'den de şehirler girdi. İstanbul’un 6’ncı sırada yer aldığı listede Gaziantep 116. sırada yer aldı. Gaziantep, Türkiye illeri içerisinde de 7. sırada yer alarak büyük bir sürpriz yapmış oldu. Trafiğe yüz binlerce aracın eklendiği Türkiye’de ortalamalara göre, her 5 kişiye bir araç düşerken, Gaziantep’te de her 4 kişiye bir araç düşüyor. Mimarlar Odası Başkanı Özgür Girişken, yapılan araştırmayı PUSULA’ya değerlendirdi.

ARAÇ SAHİPLİLİK ORANI ARTIYOR

Girişken, “ Kentsel Kriz başlığı altında çalıştay düzenledik. Burada çeşitli kentsel sorunları, kriz yaratacak sorunları tartıştık. İlk konu ulaşımdı. Gaziantep’te ulaşım neden kötü, neden başarısız ve bu sorun hakkında neler yapılabilir hakkında konuştuk. Burada tespit edilenlerden bir tanesi araç sahiplik oranının giderek artması. Gaziantep planlanırken araç sahipliliğin artacağı göz önünde bulundurulamamış.  Şuanda geldiğimiz noktada taşıt sahipliğinin artması belediyeler için genel anlamda bir külfet. Çünkü bu taşıt sahipliğinin artması merkezi hükümetin işine yarıyor. Hükümet MTV, ÖTV ve benzinden gelir elde ederken, belediyeler bunlardan yararlanamıyor.Belediyelerin tek avantajı varsa sadece yeni akaryakıt şirketleri kurup imara açıp onları satmak. Dolayısıyla bu araç sahipliğini  politikalarla teşvik edilmesinin durdurulması lazım” dedi.

TOPLU TAŞIMANIN GÜÇLENDİRİLMESİ GEREKİYOR

Gaziantep’te toplu taşıma araçlarının yetersiz ve konforsuz olduğunu bu nedenden dolayı vatandaşında bireysel araç sahibi olduğunu savunan Başkan Girişken, şöyle konuştu: “Toplu taşıma çok zayıf ve yetersiz. Kentte toplu taşıma özel minibüsler ve dolmuşlardan oluşuyor ağırlıklı olarak. Bunlar de yetersiz kalıyor. Bakıyorsunuz ailece motosiklete binmiş insanlar görebiliyorsunuz. Kadın kucağında bebekle 5,6 yaşındaki çocukla 5 kişilik bir ailenin bir motosiklete doluştuğunu görüyorsunuz.  Bu şunu gösteriyor bize toplu taşıma yetersiz konforsuz ve insanların hızlı bir şekilde ulaşım sorunlarını çözemediği için herkes taşıt sahibi olmaya çalışıyor. Hem ülke politikalarıyla araç sahipliğinin yavaşlatılması hem de toplu taşımanın güçlendirmesi gerekiyor.”

YANLIŞ İMAR POLİTİKALARINDAN DOLAYI

Gaziantep metrosu için yapılan ilk adımların çok olumlu olduğunu kaydeden Başkan Özgür Girişken, “Metro Gaziantep için çok gerekli. Metro tamamlanıp rayına girene kadar gerekli olan ve bu sorunları çözmek için neler yapılacağını tartışılması gerekiyor. Bu sorunun çözümü için birinci boyut. Bir diğer sorunda imar politikalarıyla ilgili kentin en yoğun trafiğinin olduğu yerlere yeni konutların yapılması ve bunun üzerine oluşacak sorunların çözümüne müdahale edilmemesi.  Örnek verecek olursak Primemall AVM ve İconova Evleri çevresi. Zaten Primemall AVM tek başına bir trafik yoğunluğu yaratıcısı buraya  bu yüzden trafik giderek yoğunlaşıyor ama bir taraftan belediye bakıyorsun en son Primemall AVM’nin  olduğu yere yüzde yirmi oranında konut yapılaşması veriyor. Düşkünler evinin olduğu yer imara açıldı.  Yolunun diğer tarafı kentsel dönüşüm alanı ilan edildi imara açıldı. Zaten yeteri kadar yol yok yoğunluk git gide artıyor. İmar politikalarıyla aynı hatalar devam ettiriliyor.  kentin belli noktalarında yoğunluk olması gerektiğinden fazla üstüne çıkartılıyor. Böyle olduğu zamanda sorunlu olan trafik daha da sorunlu oluyor.kaynak:gazianteppusula.com

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön