Et Paçası Tarifi

Tarih: March 17, 2016 Kategori: , , , , ,
Gaziantep Usulü Et Paçası TarifiEt paçası adından da anlaşılacağı üzere kelle paçanın et ile yapılanı. Kelle yemeyenler için bir alternatif. Ben aslında uzun süredir haşlama yapmak istiyordum ve bu yüzden koyunun boynunu haşladım, Bense sade haşlama yemeyi tercih ettim. Bu yüzden malzeme miktarlarından ziyade yapılışını vereceğim sizlere.

Malzemeler:

  • Parça siyah et
  • Sarımsak
  • Nohut
  • Tuz,karabiber,limon
  • Arzuya göre salça veya pulbiber




Hazırlanması

  • Ben koyunun boynunu kullandım, tüm boynu iyice temizleyip düdüklüye yerleştirdim, 1 bardak önceden ısladığım nohutu ve üzerini 3 parmak geçecek kadar su ile doldurup kefi gelene kadar düdüklünün ağzını kapatmadan pişirmeye başladım. Kaynamaya yakın çıkan kefini kaşıkla alıp düdüklünün ağzını kapattım ve 1 saat kadar pişirdim(düdüklünüze göre bu süre değişir ama etin lif lif ayrılması için etin iyi pişmiş olması gerekiyor).
  • Et piştikten sonra ayıklayıp küçük küçük didikledim ve tekrar tencerenin içine attım
  • Bu aşamada eğer salçalı isterseniz salçayı sulandırıp tencerenin içine katmanız lazım. Ezdiğiniz
    sarımsak, tuz,karabiber,limon suyunu da tencereye ekleyin ve kısa bir süre daha pişirmeye devam edin.
  • Ya da dilerseniz benim yaptığım gibi tencereye hiç bir baharatı koymadan sadece haşlama et ve suyundan tabaklara alıp sarımsak,limon ve pulbiberini tabağa ilave edebilirsiniz.
  • Yanında pirinç pilavı ile yenilen bir yemek.

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

Paylaş : Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr
Sayfa Başına Dön